perjantai 28. marraskuuta 2014

Puomeja energisellä ratsulla

Leena


Tämä postaus tulee nyt ihan vähän myöhässä, sillä tuntini Jaakkolassa oli keskiviikkona. Mutta tuskinpa se kauheasti haittaa :)

Olin tiennyt jo viime koulutunnilta, että seuraavan tunnin aiheena olisi sitten puomit. Ehdinkin sitten pähkäillä hevosvaihtoehtoja kauankin, olin melkein varma että joko Leevi tai Leena mulle annettais puomitunnille. Ja Leenahan sieltä nimilistasta mun nimen kohdalta löytyikin.


Alotettiin tunti alkuköpsöttelyjen jälkeen puomilinjalla, jossa pitkälläsivulla oli kaksi puomia noin viiden tai kuuden laukka-askeleen välimatkalla. Tultiin tätä linjaa ensin ravissa. Leena tuntui jo tässä vaiheessa olevan täynnä energiaa, vaikka yleensä tammaa täytyy enemmän patistaa eteen. Mulla ei ollut edes raippaa! Ihan eri hevonen alla kuin joskus pari kuukautta sitten..


"Herkkuja?"

Puomeja tultiin lopputunnista myös laukassa. Edelleen oltiin samalla linjalla, ja tässä vaiheessa Leena vasta innostuikin! Heti kun annoin ihan pienetkin laukka-avut, niin oli tamma jo matkalla kohti puomeja. Mun täytyi vaan tehdä paaaljon puolipidätteitä ja istua tiiviisti satulassa, se onneksi riitti pitämään Leenan hanskassa. Kerran tamma innostu vielä vähän lisää, ja kuskin yllätykseksi hyppäsi yhden maapuomin yli, aivan kuin siinä olisi ollut 40 senttinen este!
Jossain vaiheessa kun olin nostamassa laukkaa ja tulossa pian puomeille, niin en oikein tiedä mitä tapahtui mutta Leena vaan yhtäkkiä hyppäsi kiitolaukalle. Siinä sitten mentiin puomien yli niin vinhaa vauhtia että tuntui siltä kuin niitä puomeja ei olisi ollut maassa lainkaan. Yksi samalla tunnilla kuin minä oleva ratsastuskaverini sanoi että oli näyttänyt ihan siltä kuin Leena olisi pelästynyt jotain kentän päädyssä. Joten luultavasti syynä tähän olivat sellaiset inhottavat pienet vihreät miehet..

Tunnin jälkeen oli kuitenkin tosi hyvä fiilis, Leenalla oli tosi mukavaa mennä taas pitkästä aikaa. Seuraavalla kertaa olisikin sitten estetunnin vuoro :)

"Jos mä nyt oikeen söpösti kerjään, niin sattuisko sulta silloin löytymään muutama porkkana?"














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti